Laarstraat fietsstraat én schoolstraat

Verkeerssituatie in de Laarstraat:

Verkeersveiligheid is een dagelijkse bekommernis van iedereen.
Vooral kinderen zijn kwetsbaar in het verkeer en de gemeente werkt al jaren aan verkeersveilige schoolomgevingen.
Veel ouders, kinderen en bewoners vonden de Laarstraat onveilig bij het begin en einde van de schooldag.

De gemeente nam daarom volgende maatregelen:

1. Vanaf 5 augustus 2014 werd de Laarstraat een straat met eenrichtingsverkeer. Men kan vanuit de Statiestraat de Laarstraat niet meer inrijden.
  2. De inrichting van de straat werd aangepast. De parkeerstrook werd verplaatst waardoor de doorgang voor voertuigen smaller werd.
  3. Het stuk Laarstraat ter hoogte van de school werd ingericht als fietsstraat. Bij het concept fietsstraat is de auto ondergeschikt aan de fiets. Auto’s moeten hun snelheid aanpassen (max 30 km/u) en moeten voorrang verlenen aan de fietsers.
  4. Dit gedeelte van de Laarstraat is nu ook een schoolstraat. Bij het begin en einde van de schooldag wordt dit deel afgesloten door middel van een slagboom, zodat geen autoverkeer mogelijk is.

Voor meer info kan u steeds contact opnemen met de verkeersdienst van de Lokale Politie via mail verkeer@politie.zwijndrecht.be of via 03/250 64 23.