Inschrijvingen

Peuterkijkdagen en infoavonden

Peuters en hun ouders kunnen een kijkje komen nemen in de peuterklas op volgende “Peuterkijkdagen”

Persoonlijk gesprek

Heeft u liever een persoonlijk gesprek?
Dan kan u contact opnemen via het secretariaat van de school:
03/252 80 95.

Tot dan!
Elke de Ruijter, Directeur
Het schoolteam

Aanmeldingssysteem

Er is een nieuw decreet van kracht waardoor scholen het inschrijvingsrecht moeten garanderen en dus onbeperkt moeten inschrijven. Zij kunnen geen leerlingen meer weigeren op basis van de maximumcapaciteit ( = het beperken van het aantal leerlingen per klas). Wanneer de school met een online aanmeldingssysteem werkt, mag dit wel.

Wat betekent dit voor Het Laar?

In onze school beperken we al jaren het aantal leerlingen tot 23 per klas. Op deze manier kunnen we de onderwijskwaliteit garanderen.
Daarom gaan we werken met een online aanmeldingssysteem.
Deze keuze maakten we in overleg met onze Scholengroep, de schoolraad en het team.

We sluiten aan bij het aanmeldingssysteem van de Stad Antwerpen: Meld je aan.

Hoe inschrijven als nieuwe leerling?

1. Je meldt je kind aan via het systeem tussen dinsdag 27 februari 2024 (9.30 uur) en woensdag 20 maart 2024 (17 uur).

2. Geef onze school op als eerste keuze. Je hoeft geen tweede keuze op te geven.

3. Je ontvangt enkele weken later (19/04/24) een mail met de bevestiging dat je kan inschrijven.

4. Maak een afspraak met onze school voor de inschrijving.

Hoe inschrijven als broer en zus van reeds ingeschreven leerlingen?

Broers en zussen van ingeschreven leerlingen en kinderen van personeel hebben voorrang.

1. Aanmelden via het systeem tussen woensdag 17 januari 2024 (9.30 uur) en vrijdag 2 februari 2024 (17 uur).

2. Je ontvangt enkele weken later (21/02/2024) een mail met de bevestiging dat je kan inschrijven.

3. Maak een afspraak met onze school voor de inschrijving.

Meer informatie vinden jullie terug in de brochure en op de website: https://meldjeaanbasis.antwerpen.be/

Heb je vragen? Neem dan contact op met de school.